Ta witryna wykorzystuje pliki cookie, dowiedz się więcej Zgadzam się
Ogólnopolska Sieć Edukacyjna









Ogólnopolska Sieć Edukacyjna
OSE

Instytut badawczy Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji realizuje pilotażowy projekt zapewnienia szkołom z województwa mazowieckiego i podlaskiego szerokopasmowego dostępu do sieci Internet.



Komunikat Jury konkursu "Magia Świąt" dla projektu OSE z dnia 21 grudnia 2016

Konkurs świąteczny, skierowany do młodszych użytkowników, uczestniczących w projekcie OSE, cieszył się dużym zainteresowaniem. Po szczegółowej analizie jakości prac, zastosowanych metod oraz aspektów kreatywnych Jury konkursu "Magia Świąt" na posiedzeniu w dniu 21 grudnia 2016 roku postanowiło przyznać pięć równorzędnych nagród. Wszystkim uczestnikom konkursu, jak również ich nauczycielom bardzo dziękujemy za udział.

Życzymy "Magicznych Świąt"!

Poniżej prezentujemy listę osób nagrodzonych:

  1. Alan Roszkowski - Pogorzałki
  2. Karolina Napiórkowska - Stare Bosewo
  3. Andżelika Mórawska - PG Jasienica
  4. Klaudia Włodkowska - Lachowo
  5. Zuzanna Kulesza - Stare Bosewo - 1 nagroda

Nagrodzeni nauczyciele

  1. Anna Mikuć - Pogorzałki
  2. Leszek Pogorzelski - Lachowo
  3. Nagroda dla nauczyciela, Zespół Szkół, Stare Bosewo
  4. Nagroda dla nauczyciela, Publiczne Gimnazjum nr 1, Jasienica


Cele projektu

  • opracowanie i wdrożenie technicznego modelu dostępu do bezpiecznego szerokopasmowego Internetu w szkołach podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
  • udostępnienie multimedialnych aplikacji i serwisów o charakterze dydaktycznym

Pierwszy etap prac to pilotażowe wdrożenie programu w wybranych szkołach w województwie mazowieckim i podlaskim do końca 2016 roku.


Najważniejsze korzyści dla szkół:

  • dostęp do sieci Internet z wysoką przepustowością (do 1Gbps)
  • poprawa parametrów funkcjonalności i bezpieczeństwa
  • ograniczenie zagrożeń w użytkowaniu sieci
  • wdrożenie nowoczesnych mechanizmów bezpieczeństwa teleinformatycznego, w tym:
    • ochrona i kontrola dostępu
    • filtrowanie dostępu do niepożądanych treści
    • ochrona przed złośliwym oprogramowaniem

Nasza oferta dotyczy również bezpłatnych usług edukacyjnych

Dla szkół
  • diagnoza potrzeb placówki
  • badanie kompetencji cyfrowych
  • rekomendacje
  • konsultacje merytoryczne i techniczne
Dla uczniów
  • multimedialne pakiety edukacyjne
  • scenariusze lekcji
  • seminaria eksperckie
  • webinaria
  • certyfikowane kursy e-learningowe
Dla nauczycieli
  • multimedialne pakiety edukacyjne
  • scenariusze lekcji
  • seminaria eksperckie
  • webinaria
  • certyfikowane kursy e-learningowe
Dla rodziców
  • materiały informacyjne
  • kontakt z ekspertami
  • wykłady on-line


Filmy Animowane z serii Krasnoludki 2.0, poruszające kwestie zagrożeń internetowych i bezpiecznego korzystania z sieci. Filmy utrzymane są w lekkiej, zabawnej konwencji.

  • Nieznajomi znajomi...czyli 007 wyloguj się... – Film prezentujący zjawisko niebezpiecznych kontaktów w Internecie. Polecany szczególnie dla uczniów szkoły podstawowej.
  • O jeden film za daleko...czyli zaklej kamerkę lub myśl... – film prezentujący konsekwencje podejmowanych przez młodzież aktywności o charakterze sekstingu. Polecany szczególnie dla uczniów gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych.
  • Spirala agresji...czyli wojny braci... – film na temat eskalacji zjawiska cyberprzemocy w grupie rówieśniczej. Polecany szczególnie dla uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz gimnazjów.


  • Zwiastun materiałów dla rodziców
  • Zwiastun materiałów dla młodzieży


  • Więcej materiałów dostępne po zalogowaniu w serwisie

Prezentacje informacyjne uzupełnione o moduł e-learningowy

Zachęcamy nauczycieli do korzystania z prezentacji w prowadzeniu zajęć w wyższych klasach szkoły podstawowej oraz w szkołach ponadpodstawowych. Rekomendowane przez nas materiały mogą być także przydatne w rozmowach w czasie godzin wychowawczych i na lekcjach informatyki, jak również w konsultacjach podczas rad pedagogicznych i spotkań z rodzicami.


W spirali agresji Interaktywna gra wideo „RUFUS W OPAŁACH”

Interaktywna animowana gra wideo, umożliwiająca graczom sprawdzenie konsekwencji różnych decyzji związanych z korzystaniem z nowoczesnych technologii. Sytuacje, w których znajduje się bohater gry – Rufus, uczeń piątej klasy szkoły podstawowej, przypominają typowe, codzienne dylematy dedykowanej grupy wiekowej (kl. IV-VI SP oraz gimnazja). Gra dostępna online i offline. Możliwa jest rozgrywka indywidualna oraz grupowa – wskazówki wykorzystania znajdują się w scenariuszu.


Zachęcamy również do realizacji kursów IT Szkoła w zakresie bezpieczeństwa w Internecie
przejdź do kursów >>


Biuro Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej zaprasza do współpracy

Akademia NASK
ul. Kolska 12, 01-045 Warszawa
tel. +48 22 380 82 00
e-mail: akademia@nask.pl