OSE IT Szkoła Strona główna
  • Zobacz wszystkie
    • OSE IT Szkoła Algorytmika i programowanie
      5 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Cyberbezpieczeństwo
      34 kursy OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Cyfrowa higiena
      11 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Edukacja medialna
      2 kursy OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Fizyka
      13 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Multimedia, grafika i technologie internetowe
      1 kurs OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Szachy
      3 kursy OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Sztuczna inteligencja
      9 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Algorytmika i programowanie
      34 kursy OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Bazy danych
      12 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Bezpieczeństwo systemów informatycznych
      5 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Biologia i chemia
      7 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Cyberbezpieczeństwo
      5 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Edukacja medialna
      9 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Fizyka
      10 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła ICT English
      1 kurs OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Matematyka
      5 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Multimedia, grafika i technologie internetowe
      24 kursy OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Prawo internetu
      8 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Sieci komputerowe
      17 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Szachy
      3 kursy OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Sztuczna inteligencja
      27 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Tendencje w rozwoju informatyki
      13 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Algorytmika i programowanie
      37 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Bazy danych
      12 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Bezpieczeństwo systemów informatycznych
      5 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Biologia i chemia
      7 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Cyberbezpieczeństwo
      38 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Cyfrowa higiena
      11 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Edukacja medialna
      9 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Fizyka
      22 kursy OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła ICT English
      1 kurs OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Matematyka
      5 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Multimedia, grafika i technologie internetowe
      25 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Prawo internetu
      8 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Sieci komputerowe
      17 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Szachy
      3 kursy OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Sztuczna inteligencja
      27 kursów OSE IT Szkoła
    • OSE IT Szkoła Tendencje w rozwoju informatyki
      13 kursów OSE IT Szkoła
  • Zobacz także

  • Aktualności
  • O portalu
  • Materiały
    • Wykłady
      Publikacje
      Wideo
      Program edukacyjny „Przyszłość jest dziś”
  • Konkursy
  • Kontakt

Nowe kursy z programowania – rozpocznij przygodę ze Scratch Junior i Scratch 3.0

03.03.2021

Czy wiesz, że przygodę z nauką programowania mogą zacząć już nawet najmłodsi uczniowie? Przekonaj się sam – poznaj Scratch Junior i Scratch 3.0 dzięki dwóm nowym kursom dostępnym na platformie. Łączymy siły z Klubami Młodego Programisty (KMP) i udowadniamy, że programować każdy może!

Nowe technologie stały się częścią naszego życia, oferując wiele możliwości i ułatwień, które swoją atrakcyjnością szturmem zdobywają popularność nie tylko wśród młodych. Jak połączyć zainteresowanie nowoczesnymi technologiami z pożyteczną nauką? Dzięki nowym kursom z programowania to proste!

Programowanie to nie tylko umiejętność procentująca w przyszłości na rynku pracy, ale przede wszystkim działanie uczące logicznego myślenia, zadaniowego podejścia do problemów, a także zajęcie rozwijające kreatywne myślenie oraz umiejętność pracy zespołowej. Dzięki nowym kursom dostępnym na platformie przygodę z nauką programowania w Scratch Junior i Scratch 3.0 mogą teraz łatwo zacząć uczniowie szkół podstawowych.

Co to za kursy?

Przygotowane we współpracy z KMP kursy skierowane są do uczniów szkół podstawowych: klas I–III (kurs „Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty”) oraz IV–VI (kurs „Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty”), a także nauczycieli i rodziców, wspierających dzieci w odkrywaniu świata programowania.

  • Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty

Kurs skierowany jest do najmłodszych uczniów klas szkół podstawowych. Dzięki materiałom uczestnicy zapoznają się z możliwościami programu Scratch Junior, co pozwoli im zrobić pierwszy krok w kierunku nauki programowania. Kurs stopniowo przekazuje wiedzę o tym, jak stworzyć wymarzonego bohatera oraz sprawić, aby poruszał się zgodnie z założeniami. Uczestnicy dowiedzą się, czym jest scena czy pętla oraz kim jest „duszek”, a także zapoznają się ze sposobami tworzenia animacji i kartek okolicznościowych czy prostych gier zręcznościowych. Scratch Junior jest wizualnym językiem programowania, będącym dobrym wstępem do popularnego wśród starszych uczniów programu Scratch 3.0.

Zobacz kurs „Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty”

  • Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty

Kurs adresowany jest do starszych uczniów szkół podstawowych, omawia zagadnienia związane z programowaniem w Scratch 3.0. Dzięki materiałom uczestnicy zapoznają się z podstawami programowania blokowego (wizualnego), dowiedzą się, jakie są podstawowe funkcjonalności aplikacji Scratch 3.0 oraz przygotują pierwsze własne programy – animacje, gry zręcznościowe i przygodowe. Podczas kursu uczniowie stopniowo nauczą się stosować pętle, a także zrozumieją, jaka jest rola zmiennych i funkcji w programowaniu. Przekonają się, że problemy można rozwiązać na różne sposoby, nauczą się je analizować oraz wybierać te optymalne.

Zobacz kurs „Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty”

Każdy kurs składa się z ośmiu 30-minutowych filmów instruktażowych, pomocnego w nauce słowniczka pojęć oraz poradnika dla nauczycieli. Po poprawnym wykonaniu testu sprawdzającego wiedzę młody adept programowania może pobrać imienny certyfikat.

Materiały, podobnie jak wszystkie zasoby dostępne na platformie, są bezpłatne i idealnie sprawdzą się zarówno w formie indywidualnej nauki w domu, jak i podczas realizacji zajęć dla całej klasy. Dzięki podzieleniu kursu na wygodne moduły podczas każdej jednostki lekcyjnej nauczyciel może omówić określoną część materiału. 

Kursy przygotowane zostały na podstawie scenariuszy warsztatów Klubu Młodego Programisty online, realizowanych w 2020 r. przez Ministerstwo Cyfryzacji (obecnie: Kancelarię Prezesa Rady Ministrów, KPRM) i Państwowy Instytut Badawczy NASK przy współpracy z trenerami – Anną Świć oraz Rafałem Mitkowskim, którzy mają wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi oraz nauczycielami.

Jak zacząć naukę z OSE IT Szkołą?

Aby skorzystać z bezpłatnych materiałów dostępnych na portalu, wystarczy wejść na stronę i założyć konto. Od teraz nauka z OSE IT Szkołą jest jeszcze prostsza dzięki specjalnemu poradnikowi dla nauczycieli. Instrukcja w łatwy sposób wyjaśnia, jak zarządzać grupami uczniów i monitorować ich postępy na platformie.

Kluby Młodego Programisty

Kluby Młodego Programisty to działająca od października 2018 r. akcja pod patronatem Ministerstwa Cyfryzacji (obecnie KPRM) i Państwowego Instytutu Badawczego NASK. W ramach KMP w 16 miastach na terenie całej Polski organizowane były punkty warsztatowe, w których uczniowie pod okiem wyspecjalizowanych trenerów poznawali podstawy programowania. W maju 2020 r. z uwagi na sytuację epidemiologiczną stacjonarne zajęcia KMP zostały zastąpione wirtualnymi. Powstała tym samym nowa edycja akcji – Klub Młodego Programisty online.

Kluby Młodego Programisty są elementem projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystania technologii cyfrowych” realizowanego przez KPRM i NASK.

Inne aktualności

Zobacz więcej

Temat lekcji: multiscreening

30.04.2025

Urządzenia cyfrowe towarzyszą nam już niemal na każdym kroku. Ułatwiają życie, ale zdarza się również, że są źródłem problemów – w tym pogorszenia samopoczucia. Co kryje się za pojęciem medialnej wielozadaniowości? Kogo możemy określić mianem multiscreenersa? Sprawdźcie!

Najlepsze życzenia!

18.04.2025

Mamy nadzieję, że nadchodzące wiosenne dni przyniosą Wam wytchnienie od obowiązków, radość ze wspólnie spędzonych chwil oraz odrodzenie energii do dalszych działań – w nauce, pracy i życiu osobistym.

Temat lekcji: stres cyfrowy

17.04.2025

Cyfrowy stres może dopaść każdego – nawet dzieci i młodzież. Jak uniknąć negatywnych skutków związanych z nadmiarem bodźców płynących z urządzeń ekranowych? Skorzystajcie z naszych materiałów i przeprowadźcie ważną lekcję na temat cyfrowej higieny.

Kursy wybrane dla Ciebie

Wybierz poziom edukacyjny i sprawdź spersonalizowane rekomendacje kursów.

Rozpocznij naukę
OSE IT Szkoła

Odbiorcy

  • Szkoła podstawowa
  • Szkoła ponadpodstawowa
  • Nauczyciele

Kategorie tematyczne

  • Algorytmika i programowanie
  • Bazy danych
  • Bezpieczeństwo systemów informatycznych
  • Biologia i chemia
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Zobacz wszystkie

Pomoc

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka cookies
  • Deklaracja dostępności
  • Informacje o dofinansowaniu

  • Szkoła podstawowa
  • Szkoła ponadpodstawowa
  • Nauczyciele

  • Algorytmika i programowanie
  • Bazy danych
  • Bezpieczeństwo systemów informatycznych
  • Biologia i chemia
  • Cyberbezpieczeństwo
  • Zobacz wszystkie

  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka cookies
  • Deklaracja dostępności
  • Informacje o dofinansowaniu
OSE IT Szkoła

©NASK PIB 2023

OSE Ogólnopolska Sieć Edukacyjna NASK GOV.pl Cyfryzacja

©NASK PIB 2023

OSE Ogólnopolska Sieć Edukacyjna GOV.pl Cyfryzacja NASK

Zaloguj się

Asset 1
Asset 2
Asset 3
Nie pamiętam hasła
Przetwarzamy Twoje dane osobowe, aby umożliwić Ci dostęp i korzystanie z serwisu OSE IT SZKOŁA. Administratorem Twoich danych osobowych jest Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy (NASK-PIB) z siedzibą w Warszawie. Przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu, prawo dostępu do danych, prawo żądania ich sprostowania, ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w Polityce prywatności i plików cookies.

Nie masz konta?

Zarejestruj się

Drogi użytkowniku

Przechodząc do serwisu poprzez kliknięcie odnośnika „Zgadzam się” wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez nas Twoich danych osobowych.

Pliki cookies

Gdy korzystasz z naszych serwisów, gromadzimy informacje o Twojej wizycie i sposobie poruszania się w naszych serwisach. W tym celu stosujemy pliki cookies. Plik cookies zawiera dane informatyczne, które są umieszczone w Twoim urządzeniu końcowym - przeglądarce internetowej, z której korzystasz.

Pliki cookies używane w naszych serwisach wykorzystywane są między innymi do bieżącej optymalizacji serwisów oraz ułatwiania Twojego z nich korzystania. Niektóre funkcjonalności dostępne w naszych serwisach mogą nie działać, jeżeli nie wyrazisz zgody na instalowanie plików cookies.

Instalowanie plików cookies lub uzyskiwanie do nich dostępu nie powoduje zmian w Twoim urządzeniu ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tym urządzeniu.

Stosujemy dwa rodzaje plików cookies: sesyjne i trwałe. Pliki sesyjne wygasają po zakończonej sesji, której czas trwania i dokładne parametry wygaśnięcia określa używana przez Ciebie przeglądarka internetowa oraz nasze systemy analityczne. Trwałe pliki cookies nie są kasowane w momencie zamknięcia okna przeglądarki, głównie po to, by informacje o dokonanych wyborach nie zostały utracone. Pliki cookies aktywne długookresowo wykorzystywane są, aby pomóc nam wspierać komfort korzystania z naszych serwisów, w zależności od tego czy dochodzi do nowych, czy do ponownych odwiedzin serwisu.


Do czego wykorzystujemy pliki cookies?

Pliki cookies wykorzystywane są w celach statystycznych oraz aby usprawnić działanie serwisów i zwiększyć komfort z nich korzystania, m.in:

  • pozwalają sprawdzić jak często odwiedzane są poszczególne strony serwisów - dane te wykorzystujemy do optymalizacji serwisów pod kątem odwiedzających;
  • umożliwiają rozpoznanie rodzaju Twojego urządzenia, dzięki czemu możemy lepiej dopasować sposób i format prezentowania treści oraz funkcjonalności serwisów;
  • poprawiają wydajność i efektywność serwisów dla korzystających.

W jaki sposób możesz nie wyrazić zgody na instalowanie plików cookies za pomocą ustawień przeglądarki?

Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim urządzeniu, możesz zmienić ustawienia swojej przeglądarki w zakresie instalowania plików cookies. W każdej chwili możesz też usunąć z pamięci swojego urządzenia pliki cookies zapisane w trakcie przeglądania naszych serwisów. Pamiętaj jednak, że ograniczenia w stosowaniu plików cookies mogą utrudnić lub uniemożliwić korzystanie z tych serwisów.


Wykorzystywane narzędzia firm trzecich

Niektóre pliki cookies są tworzone przez podmiot, z usług których korzystamy, np.

  • Google Inc.

W naszych serwisach wykorzystujemy narzędzie Google Analytics do analizy ruchu na stronie internetowej oraz aktywności dotyczących jej przeglądania. Wykorzystujemy je w szczególności do celów statystycznych, aby sprawdzić jak często odwiedzane są poszczególne serwisy. Dane te wykorzystujemy również do optymalizacji i rozwoju serwisów. Więcej informacji na temat narzędzia Google Analytics znajdziesz na stronie:  https://policies.google.com/technologies/cookies

  • Facebook

Więcej informacji o zasadach plików cookies możesz znaleźć na:
https://pl-pl.facebook.com/policies/cookies/     

  • Twitter

Więcej informacji o zasadach plików cookies możesz znaleźć na:
https://help.twitter.com/en/rules-and-policies/twitter-cookies

  • Youtube

Więcej informacji o zasadach plików cookies możesz znaleźć na:
https://policies.google.com/privacy?hl=pl&gl=pl

Wyrażam zgodę na podstawowe oraz funkcjonalne cookies. Podstawowe cookies są niezbędne aby strona mogła działać prawidłowo. Cookies funkcjonalne wykorzystujemy do analizowania wizyt na stronie internetowej. Pomoże nam to zrozumieć, jak często odwiedzane są poszczególne serwisy oraz pozwoli optymalizować i rozwijać stronę.

Zgadzam się