Algorytmika i programowanie

Weź udział w kursach z zakresu algorytmiki i programowania i dowiedz się więcej na temat tych ściśle związanych z informatyką dziedzin.

więcejmniej

Cyberbezpieczeństwo

Zapoznaj się z wiadomościami na temat cyberbezpieczeństwa w sieci.

więcejmniej

Edukacja medialna

Podnieś swoje kompetencje cyfrowe. Dowiedz się, jak kreatywnie korzystać z mediów.

więcejmniej

Fizyka

Znajdziesz tu kursy e-learningowe omawiające zagadnienia dotyczące praw fizyki oraz wyjaśniające zjawiska z nią związane.

więcejmniej

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Kursy w tej kategorii będą dla Ciebie okazją do rozwoju umiejętności projektowych i poznania zagadnień z zakresu nowych technologii.

więcejmniej

Sztuczna inteligencja

Zebrane w tej kategorii kursy e-learningowe pozwolą Ci na zagłębienie wiedzy na temat sztucznej inteligencji. Dowiedz się, czym jest SI i w jakich obszarach może być stosowana.

więcejmniej
5 Kursów
34 Kursy
2 Kursy
2 Kursy
1 Kurs
9 Kursów

Najpopularniejsze kursy

Algorytmika i programowanie

Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

(klasy IV–VI, rodzice)

Kurs uczy programowania blokowego od podstaw. Uczestnicy zapoznają się z funkcjonalnościami aplikacji Scratch 3.0 i stworzą w niej swoje pierwsze programy (animacje, gry zręcznościowe, gry przygodowe). Nauczą się wykorzystywać konstrukcje warunkowe, pętle, zmienne i funkcje podczas tworzenia programów. Poznają też zasady remiksowania projektów.

Algorytmika i programowanie

Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

(klasy I–III, rodzice)

Kurs jest pierwszym krokiem w nauce programowania. Uczestnicy poznają możliwości aplikacji Scratch Junior i stworzą w niej swoje pierwsze programy. Nauczą się wykonywać animacje, kartki okolicznościowe i proste gry zręcznościowe. Przekonają się też, że programowanie to sposób na kreatywne spędzenie czasu.

Algorytmika i programowanie

Programowanie w Pythonie z Klubem Młodego Programisty – poziom podstawowy

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

W dzisiejszych czasach programowanie to umiejętność, która może dać nam wiele możliwości. Python jest jednym z wiodących języków programowania. Według corocznych ankiet prowadzonych przez serwis Stack Overflow od kilku lat utrzymuje się w ścisłej czołówce najbardziej pożądanych języków wśród programistów. Poznaj podstawy Pythona z Klubem Młodego Programisty.

Algorytmika i programowanie

Python z KMP na CodeWeek 2022 – poziom podstawowy

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Język obiektowy Python to jeden z popularnych języków programowania, który ciągle zyskuje nowe zastosowania w dziedzinie informatyki, a specjaliści coraz częściej dostrzegają jego potencjał. Dlatego właśnie na CodeWeek przygotowaliśmy propozycję dotyczącą Pythona.

Wszystkie kursy

Algorytmika i programowanie

Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

(klasy I–III, rodzice)

Kurs jest pierwszym krokiem w nauce programowania. Uczestnicy poznają możliwości aplikacji Scratch Junior i stworzą w niej swoje pierwsze programy. Nauczą się wykonywać animacje, kartki okolicznościowe i proste gry zręcznościowe. Przekonają się też, że programowanie to sposób na kreatywne spędzenie czasu.

Algorytmika i programowanie

Programowanie w Scratch 3.0 z Klubem Młodego Programisty

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

(klasy IV–VI, rodzice)

Kurs uczy programowania blokowego od podstaw. Uczestnicy zapoznają się z funkcjonalnościami aplikacji Scratch 3.0 i stworzą w niej swoje pierwsze programy (animacje, gry zręcznościowe, gry przygodowe). Nauczą się wykorzystywać konstrukcje warunkowe, pętle, zmienne i funkcje podczas tworzenia programów. Poznają też zasady remiksowania projektów.

Algorytmika i programowanie

Programowanie w Pythonie z Klubem Młodego Programisty – poziom podstawowy

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

W dzisiejszych czasach programowanie to umiejętność, która może dać nam wiele możliwości. Python jest jednym z wiodących języków programowania. Według corocznych ankiet prowadzonych przez serwis Stack Overflow od kilku lat utrzymuje się w ścisłej czołówce najbardziej pożądanych języków wśród programistów. Poznaj podstawy Pythona z Klubem Młodego Programisty.

Algorytmika i programowanie

Python z KMP na CodeWeek 2022 – poziom podstawowy

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Język obiektowy Python to jeden z popularnych języków programowania, który ciągle zyskuje nowe zastosowania w dziedzinie informatyki, a specjaliści coraz częściej dostrzegają jego potencjał. Dlatego właśnie na CodeWeek przygotowaliśmy propozycję dotyczącą Pythona.

Algorytmika i programowanie

Scratch Junior z KMP na CodeWeek 2022

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Moduł jest rozwinięciem kursu „Programowanie w Scratch Junior z Klubem Młodego Programisty”. Dzięki materiałowi uczniowie jeszcze lepiej poznają możliwości aplikacji Scratch Junior i stworzą w niej zegar przypominający, że CodeWeek może trwać cały rok. Nauczą się wykonywać animację z dźwiękami i przekonają się, że kodowanie to sposób na kreatywne spędzenie czasu.

Wszystkie kursy

Cyberbezpieczeństwo

Cyberprzemoc – kompromitujące nagranie w sieci

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs porusza problematykę cyberprzemocy i sposobów reagowania na kompromitujące nagrania w sieci. Sprawdź, jak szkoła i klasa może reagować na cyberprzemoc występującą w ich środowisku i jak zgłosić do moderacji niestosowny film opublikowany na YouTubie.

Cyberbezpieczeństwo

Cyberprzemoc – anonimowość w sieci

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs omawia zagadnienia związane z cyberprzemocą. Na podstawie omówionych przykładów uczestnicy dowiedzą się, jak reagować na poszczególne niebezpieczeństwa, które mogą mieć miejsce w sieci.

Cyberbezpieczeństwo

Cyberprzemoc w grach internetowych

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy cyberprzemocy w grach internetowych i jej wpływu na inne sfery życia. Dowiedz się, dlaczego gry wyzwalają w graczach duże emocje i sprawdź, jakie pozytywne zachowania promowane są w grach.

Cyberbezpieczeństwo

Cyberprzemoc – prześmiewcze serwisy internetowe

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs porusza zagadnienia cyberprzemocy. Dowiedz się, jak zgłaszać naruszenia do moderacji oraz korzystać z „prawa do zapomnienia”.

Cyberbezpieczeństwo

Plik i Folder na ścieżkach internetu

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs przybliża podstawowe pojęcia związane z internetem, a także prezentuje wiele możliwości i zalet korzystania z sieci.

Cyberbezpieczeństwo

Plik i Folder – odkrywcy internetu

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs „Plik i Folder – odkrywcy internetu” porusza problem nadmiernego korzystania z sieci, cyberprzemocy oraz uczy krytycznego podejścia do informacji znalezionych w internecie.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Bez kożuszka

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy zagrożeń związanych z publikacją kompromitujących zdjęć i nagrań w internecie.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Papla

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs porusza tematykę wyłudzania danych osobistych i informacji majątkowych – tzw. phishingu.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Dziewięćdziesiąt dziewięć

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs przybliża problem rozsyłania internetowych „łańcuszków szczęścia” oraz zawiera wskazówki, jak na nie reagować.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Białe owce

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs przedstawia przypadek rozpowszechniania fałszywych informacji (fake news) oraz daje wskazówki, jak radzić sobie ze zjawiskiem dezinformacji.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Koszyk z zakupami

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy zagrożeń związanych z dokonywaniem przez dzieci zakupów w sklepach internetowych.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Fajerwerki

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs opowiada o lekkomyślnym postępowaniu pod wpływem treści zamieszczonych w internecie oraz konieczności weryfikacji publikowanych informacji.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Bekanie

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs pokazuje, że internet zawsze pamięta błędy z przeszłości.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Bal maskowy

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy zagrożeń, które wynikają z lekkomyślnego korzystania z internetu, związanych z nawiązywaniem kontaktów online.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Zabawa w śnieżki

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy happy slappingu, czyli filmowania scen przedstawiających atak na ofiarę i poniżanie jej oraz późniejszego umieszczenia nagrania w internecie.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Głupek

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs porusza temat agresji w internecie, tzw. cyberbullyingu.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Cudza komórka

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy poszanowania prywatności innych osób oraz etykiety zachowań podczas rozmów przez komórkę.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Tysiąc przyjaciół

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs opisuje wady i zalety wirtualnych przyjaźni.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Nie tańcz z wilkami

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy niewłaściwego wykorzystywania fotografii i nagrań wideo.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Mała miss

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs porusza problem niebezpiecznych stron internetowych, które zawierają „przepisy na urodę”.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Zamęt w głowach

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy problemu uzależnia od gier komputerowych oraz jego konsekwencji.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Zemsta

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy prześladowania w internecie – cyberstalkingu.

Cyberbezpieczeństwo

Owce w sieci – Tajemniczy przyjaciel

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy tzw. groomingu, czyli uwodzenia dzieci przez internet.

Cyberbezpieczeństwo

Krasnoludki 2.0 – Nieznajomi znajomi, czyli 007 wyloguj się

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs ma na celu przekazanie młodym uczestnikom wiedzy na temat bezpiecznego korzystania z mediów społecznościowych. Materiał skupia się na omówieniu problemu akceptowania zaproszeń od nieznajomych osób.

Cyberbezpieczeństwo

Krasnoludki 2.0 – Mech w potrzebie, czyli powrót uszatych

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs przekazuje najmłodszym wiedzę na temat netykiety, czyli zasad dobrego zachowania w internecie i korzystania z narzędzi cyfrowych. 

Cyberbezpieczeństwo

Krasnoludki 2.0 – Hasło wszystkich haseł, czyli szkarby są wieczne

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs przekazuje wiedzę na temat zasad tworzenia bezpiecznych haseł dostępu i ich skutecznej ochrony.

Cyberbezpieczeństwo

Krasnoludki 2.0 – Walka o słowa, czyli Mech kontratakuje

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs porusza problematykę hejtu i radzenia sobie z agresywnymi zachowaniami w sieci.

Cyberbezpieczeństwo

Krasnoludki 2.0 – Morze możliwości, czyli hulaj dusza

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs pokazuje możliwości wykorzystania narzędzi cyfrowych w edukacji.

Cyberbezpieczeństwo

Krasnoludki 2.0 – O jeden film za daleko, czyli zaklej kamerkę lub myśl

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

 Kurs przekazuje uczestnikom wiedzę na temat zagrożeń związanych z nierozważnym udostępnianiem swojego wizerunku w sieci.

Cyberbezpieczeństwo

Krasnoludki 2.0 – Uwaga konkurs, czyli licencja na zgadywanie

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy zasad bezpiecznego udziału w konkursach i grach SMS-owych oraz rozważnego korzystania z płatności telefonicznych.

Cyberbezpieczeństwo

Krasnoludki 2.0 – W spirali agresji, czyli wojny braci

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs przybliża zagadnienie cyberprzemocy i wyjaśnia, na jakie akty agresji narażeni są użytkownicy internetu.

Cyberbezpieczeństwo

Krasnoludki 2.0 – Phishing, czyli kłopoty to nasza specjalność

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs przekazuje najmłodszym wiedzę na temat zagrożeń związanych z phishingiem, czyli internetowym oszustwem, polegającym na podszywaniu się przestępców pod inne osoby czy instytucje.

Cyberbezpieczeństwo

Przygody Profesora i N@tki, czyli jak mądrze korzystać z internetu

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs pogłębia wiedzę z zakresu zagrożeń w internecie, wspiera budowanie cyfrowych nawyków pozwalających na bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z sieci, przybliża zagadnienia związane z ochroną prywatności, kontaktami online, dostępem do szkodliwych treści, netykietą, nadużywaniem internetu i urządzeń cyfrowych, cyberzagrożeniami i bezpiecznym korzystaniem z aplikacji.

Cyberbezpieczeństwo

Letnia Akademia OSE 2022

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Wakacje to czas odpoczynku od nauki w szkolnych ławkach. W lipcu i sierpniu chcemy pokazać, że wiedzę można zgłębiać w dowolnym miejscu – w górach, nad morzem, w ogrodzie czy lesie. Zapraszamy do udziału w drugiej edycji Letniej Akademii OSE. Tym razem przybliżymy ważne informacje związane z bezpieczeństwem w sieci.

Wszystkie kursy

Sztuczna inteligencja

Wprowadzenie do sztucznej inteligencji – Moduł 1. Zarys historyczny

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

W kursie zostały przedstawione najważniejsze wydarzenia dotyczące historii sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja

Wprowadzenie do sztucznej inteligencji – Moduł 2. Czym jest, a czym nie jest SI

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

W kursie dowiemy się, czym jest, a czym nie jest sztuczna inteligencja.

Sztuczna inteligencja

Wprowadzenie do sztucznej inteligencji – Moduł 3. Definicja

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

W kursie poznamy definicję sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja

Wprowadzenie do sztucznej inteligencji – Moduł 4. Zastosowania

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

W kursie dowiemy się, jakie są zastosowania sztucznej inteligencji oraz podsumujemy zdobytą wiedzę.

Sztuczna inteligencja

Aspekty prawne i etyczne sztucznej inteligencji – Moduł 1. Czy robot może mieć zdolność prawną?

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

W kursie przedstawione zostaną pojęcia zdolności prawnej oraz zdolności do czynności prawnych w odnieszieniu do sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja

Aspekty prawne i etyczne sztucznej inteligencji – Moduł 2. Osobowość prawna i ochrona danych

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Osobowość prawna i ochrona danych w kontekście SI.

Sztuczna inteligencja

Aspekty prawne i etyczne sztucznej inteligencji – Moduł 3. Prawa robotów

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs porusza kwestię, która budzi najwięcej emocji – status prawny robotów.

Sztuczna inteligencja

Aspekty prawne i etyczne sztucznej inteligencji – Moduł 4. Odpowiedzialność za działania

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Odpowiedzialność za działnia SI.

Sztuczna inteligencja

Aspekty prawne i etyczne sztucznej inteligencji – Moduł 5. Prawa autorskie

Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Sztuczna inteligencja a prawa autorskie.