Czego się nauczysz
- zapoznanie z informacjami na temat ekonomicznych aspektów funkcjonowania mediów
- poszerzenie wiedzy dotyczącej kontroli mediów (w tym kontroli w internecie) i ich finansowania
- omówienie teorii informacji jako towaru i uwagi jako waluty
Program kursu
- Rynek mediów (na przykładzie radiofonii i telewizji)
- Podmioty na rynku mediów
- Polityka medialna
- Kontrola mediów
- Zasady obowiązujące nadawców
- Kontrola w internecie
- Reklamy
- Finansowanie mediów
- Reklama w internecie
- Informacja jako towar. Uwaga jako waluta
- Płacenie za informacje
- Asymetria informacji
- Kultura darów
Opis kursu
Kurs z cyklu „Cyfrowe igrzyska”, powstały w partnerstwie z Fundacją Nowoczesna Polska, dotyczy ekonomicznych aspektów funkcjonowania mediów. Dzięki niemu słuchacze zapoznają się z zagadnieniami kontroli i finansowania mediów oraz zasadami obowiązującymi nadawców. Dowiedzą się więcej o podmiotach funkcjonujących na rynku mediów, regulatorach oraz o obowiązującej polityce medialnej. W kursie przybliżone zostaną zasady obowiązujące nadawców, zasady kontroli w internecie i podział mediów ze względu na źródło finansowania (publiczne, komercyjne, społeczne). Uczestnicy poznają także formy reklamy w internecie (w tym blogi), dowiedzą się, czym jest finansowanie społecznościowe, na czym zarabia się w mediach i że nasza uwaga może być w mediach walutą.
Podobne kursy
Edukacja medialna
Korzystanie z informacji
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs dotyczy sposobów szukania i przetwarzania informacji. Poznaj kryteria oceny informacji, dowiedz się, co wpływa na przekazy medialne i czym jest „szary internet”.
Edukacja medialna
Relacje w środowisku medialnym
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs jest wprowadzeniem do tematyki Olimpiady Cyfrowej. Podejmuje zagadnienia dotyczące relacji w środowisku medialnym.
Edukacja medialna
Język mediów
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs przybliża podstawowe zagadnienia dotyczące języka mediów, w tym kanałów informacji, konwergencji mediów, hipertekstu, przekazów medialnych, sztuki dyskusji czy komunikacji werbalnej i niewerbalnej.
Edukacja medialna
Kreatywne korzystanie z mediów
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs dotyczy kreatywnego korzystania z mediów. Przekonaj się, ile jest możliwości odbioru, ale też tworzenia i przetwarzania treści.
Edukacja medialna
Etyka i wartości
Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs jest wprowadzeniem do tematyki Olimpiady Cyfrowej.
Edukacja medialna
Bezpieczeństwo
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs przybliża podstawowe informacje związane z bezpieczeństwem w sieci. Dowiedz się, czym jest cyfrowy ślad, jak dbać o swoją prywatność w internecie i ustrzec się przed różnymi cyberzagrożeniami.
Edukacja medialna
Ekonomiczne aspekty działania mediów
Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs przybliża podstawowe informacje dotyczące ekonomicznych aspektów funkcjonowania mediów, w tym ich kontroli i finansowania, a także reklamy i roli uwagi rozumianej jako waluta.
Edukacja medialna
Kompetencje cyfrowe
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs dotyczy podstawowych kompetencji cyfrowych, niezbędnych do poruszania się w wirtualnym świecie. Przypomnij sobie rodzaje plików i ich możliwe formaty oraz zasady bezpieczeństwa i higieny pracy z komputerem.
Edukacja medialna
Mobilne bezpieczeństwo
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs przekazuje wiedzę na temat ochrony urządzeń mobilnych.
Informacje o kursie
Ekonomiczne aspekty działania mediów
Szkoła podstawowa, Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele