Multimedia, grafika i technologie internetowe

Cyfrowa synteza fotorealistycznych obrazów w środowisku 3D

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs obejmuje wprowadzenie do zastosowania grafik syntetycznych. Uczestnicy zapoznają się z technikami wykorzystywanymi do realizacji obrazów fotorealistycznych.

Czego się nauczysz

  • zapoznanie z podstawami modelowania materiałów tworzonych w środowisku trójwymiarowym
  • omówienie technik, które są wykorzystywane do realizacji obrazów fotorealistycznych

Program kursu

  • Wprowadzenie
    • Technologie komputerowe związane z obrazem
    • Różne techniki i zastosowania grafiki komputerowej
  • Etapy tworzenia fotorealistycznych obrazów
  • Środowisko graficzne 3D
  • Modelowanie obiektów w środowisku 3D
    • Obiekty prymitywne
    • Deformacje
    • Transformacje logiczne
    • NURBS
    • Polimodeling
  • Przygotowanie materiałów
    • Tworzenie realistycznych materiałów
    • Tekstury
  • Konfiguracja oświetlenia
    • Światła punktowe
    • Globalne oświetlenie (GI)
  • Rendering
    • Konfiguracja
    • Porównanie różnych algorytmów renderujących
  • Podsumowanie

Opis kursu

W dzisiejszym świecie istnieje duże zapotrzebowanie na syntetyczne grafiki przypominające zdjęcia wykonywane aparatem fotograficznym. Obszar zastosowania takich obrazów jest bardzo szeroki, począwszy od wizualizacji projektu breloczka do kluczy, skończywszy na drapaczach chmur, których zdjęcia są publikowane już wtedy, gdy koparki nie rozpoczęły jeszcze przygotowania gruntu pod budowę. Takie grafiki są generowane przez komputery z wykorzystaniem zaawansowanych technologicznie algorytmów, które odwzorowują warunki rzeczywistego oświetlenia w oparciu o śledzenie wiązek promieni świetlnych oraz zjawiska energetyczne. Proces przygotowania takich wizualizacji zasadniczo różni się od tworzenia tradycyjnej grafiki wspomaganej komputerowo (tzw. grafiki 2D). Materiały zawierają opis technik, które są wykorzystywane do realizacji obrazów fotorealistycznych, poczynając od prostych, opartych o prymitywy, a skończywszy na nieco trudniejszych opartych o polimodeling.

Warsztaty umożliwią uczniom zapoznanie się z podstawami modelowania, przygotowania materiałów, konfigurowania oświetlenia i renderingu obrazów tworzonych w środowisku trójwymiarowym. Będą prowadzone w oparciu o pakiet graficzny Ciemna 4D w formie ćwiczeń praktycznych. Każdy uczestnik będzie mógł poznać tajniki generowania cyfrowych wizualizacji, które przypominają jakością zdjęcia fotograficzne.

Autorem materiałów do kursu jest mgr Daniel Jaroszewski.

Podobne kursy

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Obróbka i wizualizacja obrazów – jak poprawiać i przekształcać zdjęcia

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Podczas kursu uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób poprawiać i przekształcać zdjęcia, zaprojektować elektroniczną kartkę pocztową i kalendarz ścienny oraz jak stworzyć własną fotoksiążkę.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Tworzenie serwisów internetowych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przekazuje wiedzę na temat zasad projektowania stron internetowych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Grafika fotorealistyczna – jak się ją tworzy w praktyce

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Celem kursu jest omówienie tematu grafiki fotorealistycznej. Podczas kursu uczestnicy zapoznają się z wiedzą teoretyczną oraz nauczą się praktycznych umiejętności modelowania obiektów w środowisku 3D.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Witryna w internecie – zasady tworzenia i funkcjonowania

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przekazuje wiedzę na temat zasad działania współczesnych witryn internetowych. Zapoznaj się z dobrymi praktykami projektowania i tworzenia stron internetowych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Gimp – edycja grafiki i zdjęć

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs zawiera praktyczne wskazówki dotyczące metod edycji i retuszu zdjęć. Poznaj zasady działania programu GIMP – popularnego narzędzia do przetwarzania grafiki cyfrowej.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Graficzna obróbka zdjęć

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z metodami edycji oraz retuszu zdjęć.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Techniki internetu

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs ma na celu zapoznanie uczestników z informacjami dotyczącymi internetu oraz możliwościami, jakie otwiera on przed użytkownikami sieć.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Techniki nagrywania, kształtowania i odtwarzania dźwięku

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Zakres kursu obejmuje różne metody przetwarzania sygnałów dźwiękowych. Dowiedz się, jak powstają efekty dźwiękowe i jak montować sygnał dźwiękowy.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Techniki rejestracji, obróbki i wizualizacji obrazów ruchomych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy przetwarzania obserwowanych obrazów do postaci cyfrowej. Poznaj analizatory obrazów, metody komputerowej edycji obrazu ruchomego i standardy kodowania sekwencji wideo oraz stwórz własny film.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Metody kodowania i przechowywania sygnałów dźwiękowych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przekazuje wiedzę na temat metod przechowywania i kodowania sygnałów dźwiękowych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Parametry i usługi sieci dostępu do internetu – teraz i w przyszłości

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Celem kursu jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat parametrów i usług sieci dostępu do internetu obecnie oraz w przyszłości.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Semantyczny internet

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przybliża założenia semantycznego internetu i maszynowego przetwarzania treści. Przekazuje wiedzę na temat dzisiejszego internetu oraz przedstawia kierunki, w jakich on zmierza.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Cyfrowa synteza fotorealistycznych obrazów w środowisku 3D

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs obejmuje wprowadzenie do zastosowania grafik syntetycznych. Uczestnicy zapoznają się z technikami wykorzystywanymi do realizacji obrazów fotorealistycznych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Zabawa z grafiką z programem Scilab

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Trzyczęściowy wykład zapoznaje z zastosowaniem programu Scilab w analizie i przekształcaniu obrazów. Dowiedz się, jak przeprowadzać proste operacje arytmetyczne i logiczne na obrazach, czym jest splot i metoda erozji, a także jak wykorzystać program Scilab w celach… szpiegowskich.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Podstawy kompresji wraz z zastosowaniami

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs prezentuje wiadomości związane z kompresją oraz jej zastosowaniem. Uczestnicy zapoznają się z podstawami omawianego zagadnienia.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Obraz jako środek przekazu informacji

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs pokazuje, jak powstaje obraz i jak jest on postrzegany przez człowieka. Przedstawione są również modele barw oraz pojęcia takie jak kontrast czy temperatura barwowa.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

W poszukiwaniu treści multimedialnych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przybliża pojęcie multimediów oraz ich znaczenia w pracy, nauce i rozrywce. Uczestnicy omówią charakterystykę i podział treści multimedialnych dostępnych w internecie.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Nagrywanie i obróbka filmów

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs ma na celu przedstawienie sposobu rejestracji filmów z użyciem różnych narzędzi.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Grafika komputerowa, czyli jak zrobić coś, czego nie potrafi aparat cyfrowy

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Celem kursu jest przekazanie wiadomości na temat procesu powstawania zdjęcia w aparacie cyfrowym oraz zaprezentowanie możliwości obróbki zdjęcia pozwalającej na poprawę jego jakości.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Jak zrobić profesjonalny tutorial i film instruktażowy na YouTube

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs zapoznaje z tworzeniem tutoriali – statycznych bądź dynamicznych instrukcji dla użytkownika. Poznaj zasady tworzenia dobrych tutoriali oraz najczęściej popełniane błędy.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Ucz się szybko i skutecznie – pracuj metodą projektów

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Tematem kursu jest umiejętność uczenia się poprzez wykonywanie projektów. Poznaj metodę PBL i stwórz własny projekt edukacyjny.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Responsive Web Design. Wprowadzenie do projektowania nowoczesnych stron internetowych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy podstawowych zasad tworzenia responsywnych stron internetowych oraz przybliża skutki rozwoju technologii internetowych z uwzględnieniem zmian, jakie wymusiło pojawienie się urządzeń mobilnych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Jak tworzyć nowoczesne strony internetowe?

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs jest wprowadzeniem do tematyki tworzenia nowoczesnych stron internetowych. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są różnice pomiędzy Responsive Web Design a Mobile First Design oraz czym jest m.in. HTML, CSS i JavaScript.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Przegląd internetowych narzędzi edytorskich

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Podczas kursu omówione zostaną wybrane aplikacje przydatne w pracy, edukacji oraz życiu codziennym.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Co to jest domena internetowa?

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs ma na celu przedstawienie podstawowych wiadomości na temat domeny internetowej. Uczestnicy dowiedzą się, czym jest domena internetowa, jakie są jej rodzaje oraz jak wybrać odpowiednią domenę internetową.

Informacje o kursie

Cyfrowa synteza fotorealistycznych obrazów w środowisku 3D

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Multimedia, grafika i technologie internetowe