Multimedia, grafika i technologie internetowe

Zabawa z grafiką z programem Scilab

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Trzyczęściowy wykład zapoznaje z zastosowaniem programu Scilab w analizie i przekształcaniu obrazów. Dowiedz się, jak przeprowadzać proste operacje arytmetyczne i logiczne na obrazach, czym jest splot i metoda erozji, a także jak wykorzystać program Scilab w celach… szpiegowskich.

Czego się nauczysz

  • zapoznanie z zastosowaniem programu Scilab w analizie i przekształcaniu obrazów, plików dźwiękowych i multimedialnych
  • omówienie prostych operacji arytmetycznych i logicznych na obrazach oraz związanych z nimi pojęć

Program kursu

  • Scilab i prezentacja prostych obrazów
    • Tworzenie wykresów przebiegu funkcji matematycznych
    • Wykorzystanie biblioteki funkcji Matlab
  • Metody reprezentacji obrazów
    • Reprezentacja macierzowa
    • Tryb RGB
  • Widzenie barwne – podstawowe zagadnienia
  • Analiza danych: tworzenie histogramów obrazów oraz binaryzacji obrazu
  • Wykonywanie prostych operacji arytmetycznych i logicznych na obrazach
  • Korzystanie z informacji na obrazie
    • Metoda erozji i delacji
    • Splot
    • Filtry

Opis kursu

Kurs składa się z wykładów dotyczących zastosowania programu Scilab w analizie i przekształcaniu obrazów, plików dźwiękowych i multimedialnych. Cykl został podzielony na trzy części. W pierwszej poruszane są zagadnienia dotyczące posługiwania się programem w zakresie prezentacji prostych obrazów (na podstawie tworzenia wykresów przebiegu funkcji matematycznych oraz wykorzystania biblioteki funkcji Matlab do przetwarzania obrazów). Słuchacz zapozna się także ze sposobami reprezentacji obrazów: reprezentacją macierzową, metodą reprezentacji obrazu w trybie RGB oraz reprezentacją kanałów tego trybu. W drugiej części przedstawione zostały zagadnienia dotyczące widzenia barwnego, modelu barw YCbCr oraz problemu kwantyzacji. W tym wykładzie poruszane są również zagadnienia dotyczące analizy danych poprzez tworzenie histogramów obrazów oraz binaryzacji obrazu. W części trzeciej cyklu słuchacz dowie się, jak korzystać z informacji zawartych na obrazie, pozna zastosowanie metod erozji i delacji w celu wykrywania brzegu, a także nauczy się wykonywać proste operacje arytmetyczne i logiczne na obrazach. Zapozna się także z pojęciem splotu i dowie się, po co w grafice stosować filtry.

Prowadzący dr hab. prof. UJ Jacek Tabor jest profesorem nadzwyczajnym Instytutu Informatyki i Matematyki Komputerowej Wydziału Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Specjalizuje się w równaniach funkcyjnych oraz równaniach różniczkowych.

Podobne kursy

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Obróbka i wizualizacja obrazów – jak poprawiać i przekształcać zdjęcia

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Podczas kursu uczestnicy dowiedzą się, w jaki sposób poprawiać i przekształcać zdjęcia, zaprojektować elektroniczną kartkę pocztową i kalendarz ścienny oraz jak stworzyć własną fotoksiążkę.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Tworzenie serwisów internetowych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przekazuje wiedzę na temat zasad projektowania stron internetowych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Grafika fotorealistyczna – jak się ją tworzy w praktyce

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Celem kursu jest omówienie tematu grafiki fotorealistycznej. Podczas kursu uczestnicy zapoznają się z wiedzą teoretyczną oraz nauczą się praktycznych umiejętności modelowania obiektów w środowisku 3D.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Witryna w internecie – zasady tworzenia i funkcjonowania

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przekazuje wiedzę na temat zasad działania współczesnych witryn internetowych. Zapoznaj się z dobrymi praktykami projektowania i tworzenia stron internetowych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Gimp – edycja grafiki i zdjęć

Szkoła podstawowa, Nauczyciele

Kurs zawiera praktyczne wskazówki dotyczące metod edycji i retuszu zdjęć. Poznaj zasady działania programu GIMP – popularnego narzędzia do przetwarzania grafiki cyfrowej.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Graficzna obróbka zdjęć

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Celem kursu jest zapoznanie uczestników z metodami edycji oraz retuszu zdjęć.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Techniki internetu

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs ma na celu zapoznanie uczestników z informacjami dotyczącymi internetu oraz możliwościami, jakie otwiera on przed użytkownikami sieć.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Techniki nagrywania, kształtowania i odtwarzania dźwięku

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Zakres kursu obejmuje różne metody przetwarzania sygnałów dźwiękowych. Dowiedz się, jak powstają efekty dźwiękowe i jak montować sygnał dźwiękowy.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Techniki rejestracji, obróbki i wizualizacji obrazów ruchomych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy przetwarzania obserwowanych obrazów do postaci cyfrowej. Poznaj analizatory obrazów, metody komputerowej edycji obrazu ruchomego i standardy kodowania sekwencji wideo oraz stwórz własny film.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Metody kodowania i przechowywania sygnałów dźwiękowych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przekazuje wiedzę na temat metod przechowywania i kodowania sygnałów dźwiękowych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Parametry i usługi sieci dostępu do internetu – teraz i w przyszłości

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Celem kursu jest przekazanie uczestnikom wiedzy na temat parametrów i usług sieci dostępu do internetu obecnie oraz w przyszłości.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Semantyczny internet

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przybliża założenia semantycznego internetu i maszynowego przetwarzania treści. Przekazuje wiedzę na temat dzisiejszego internetu oraz przedstawia kierunki, w jakich on zmierza.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Cyfrowa synteza fotorealistycznych obrazów w środowisku 3D

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs obejmuje wprowadzenie do zastosowania grafik syntetycznych. Uczestnicy zapoznają się z technikami wykorzystywanymi do realizacji obrazów fotorealistycznych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Zabawa z grafiką z programem Scilab

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Trzyczęściowy wykład zapoznaje z zastosowaniem programu Scilab w analizie i przekształcaniu obrazów. Dowiedz się, jak przeprowadzać proste operacje arytmetyczne i logiczne na obrazach, czym jest splot i metoda erozji, a także jak wykorzystać program Scilab w celach… szpiegowskich.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Podstawy kompresji wraz z zastosowaniami

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs prezentuje wiadomości związane z kompresją oraz jej zastosowaniem. Uczestnicy zapoznają się z podstawami omawianego zagadnienia.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Obraz jako środek przekazu informacji

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs pokazuje, jak powstaje obraz i jak jest on postrzegany przez człowieka. Przedstawione są również modele barw oraz pojęcia takie jak kontrast czy temperatura barwowa.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

W poszukiwaniu treści multimedialnych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs przybliża pojęcie multimediów oraz ich znaczenia w pracy, nauce i rozrywce. Uczestnicy omówią charakterystykę i podział treści multimedialnych dostępnych w internecie.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Nagrywanie i obróbka filmów

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs ma na celu przedstawienie sposobu rejestracji filmów z użyciem różnych narzędzi.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Grafika komputerowa, czyli jak zrobić coś, czego nie potrafi aparat cyfrowy

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Celem kursu jest przekazanie wiadomości na temat procesu powstawania zdjęcia w aparacie cyfrowym oraz zaprezentowanie możliwości obróbki zdjęcia pozwalającej na poprawę jego jakości.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Jak zrobić profesjonalny tutorial i film instruktażowy na YouTube

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs zapoznaje z tworzeniem tutoriali – statycznych bądź dynamicznych instrukcji dla użytkownika. Poznaj zasady tworzenia dobrych tutoriali oraz najczęściej popełniane błędy.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Ucz się szybko i skutecznie – pracuj metodą projektów

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Tematem kursu jest umiejętność uczenia się poprzez wykonywanie projektów. Poznaj metodę PBL i stwórz własny projekt edukacyjny.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Responsive Web Design. Wprowadzenie do projektowania nowoczesnych stron internetowych

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs dotyczy podstawowych zasad tworzenia responsywnych stron internetowych oraz przybliża skutki rozwoju technologii internetowych z uwzględnieniem zmian, jakie wymusiło pojawienie się urządzeń mobilnych.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Jak tworzyć nowoczesne strony internetowe?

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs jest wprowadzeniem do tematyki tworzenia nowoczesnych stron internetowych. Uczestnicy dowiedzą się, jakie są różnice pomiędzy Responsive Web Design a Mobile First Design oraz czym jest m.in. HTML, CSS i JavaScript.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Przegląd internetowych narzędzi edytorskich

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Podczas kursu omówione zostaną wybrane aplikacje przydatne w pracy, edukacji oraz życiu codziennym.

Multimedia, grafika i technologie internetowe

Co to jest domena internetowa?

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Kurs ma na celu przedstawienie podstawowych wiadomości na temat domeny internetowej. Uczestnicy dowiedzą się, czym jest domena internetowa, jakie są jej rodzaje oraz jak wybrać odpowiednią domenę internetową.

Informacje o kursie

Zabawa z grafiką z programem Scilab

Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele

Multimedia, grafika i technologie internetowe