Czego się nauczysz
- przybliżenie zagadnień dotyczących informatyki (historia, podział na dziedziny)
- omówienie przykładów kariery oraz wyzwań, jakie stoją obecnie przed młodymi informatykami
- wskazanie programowania jako praktycznego zastosowania informatyki
Opis kursu
W ramach wykładu omówione zostaną zagadnienia dotyczące informatyki. Autor przedstawi różne twarze tej dyscypliny nauki, opowie o historii informatyki oraz co z niej wynika. W dalszej części wykładu zaprezentowane zostaną przykłady kariery oraz omówione wyzwania, jakie stoją obecnie przed młodymi informatykami.
Prowadzący prof. dr hab. Maciej M. Sysło jest wykładowcą Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Specjalizuje się w teorii grafów, matematyce dyskretnej, algorytmice, optymalizacji oraz dydaktyce informatyki. W latach 2010–2012 prowadził szkolenia z zakresu algorytmiki i programowania w ramach projektu Informatyka +.
Podobne kursy
Tendencje w rozwoju informatyki
Od abaków do maszyny ENIAC i internetu
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs przybliża historię informatyki i technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT).
Tendencje w rozwoju informatyki
Czy komputery będą robić biznes?
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs ma na celu przedstawienie dowodów na fakt, że bez komputerów nie da się robić biznesu.
Tendencje w rozwoju informatyki
Odkrywanie struktur ukrytych w danych, czyli eksploracja danych
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Celem kursu jest przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy z zakresu struktur ukrytych w danych.
Tendencje w rozwoju informatyki
Informatyka medyczna
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs przedstawia przykłady zastosowania informatyki w medycynie.
Tendencje w rozwoju informatyki
Informatyka – klucz do zrozumienia, kariery, dobrobytu
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Edukacja informatyczna jako dziedzina stanowi tło dla rozważań na temat możliwych karier w informatyce. Czym jest edukacja informatyczna? Jakie są możliwości rozwoju w tej dziedzinie? Kurs obejmuje omówienie przyszłości edukacji informatycznej.
Tendencje w rozwoju informatyki
Logiczne podejście do reprezentacji wiedzy w sztucznej inteligencji
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
W ramach wykładu omówione zostaną zagadnienia dotyczące SI, a w szczególności podstawy naukowe tej dziedziny, które odnajdujemy w takich naukach jak filozofia, matematyka czy psychologia.
Tendencje w rozwoju informatyki
Naśladowanie ludzkiego mózgu w komputerze
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs porusza zagadnienia dotyczące sposobu wykorzystania komputera do celów stworzenia modelu komputerowego mózgu.
Tendencje w rozwoju informatyki
Komputery natury
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs prezentuje różne rozwiązania zagadnień informatycznych zaczerpniętych z natury.
Tendencje w rozwoju informatyki
Obliczeniowa teoria wyboru społecznego
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs porusza zagadnienia z obszaru nauki zwanej „Teorią wyboru społecznego”.
Tendencje w rozwoju informatyki
Dlaczego warto studiować informatykę
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs omawia rozwój informatyki jako dziedziny z dużym potencjałem na rynku pracy. Porusza również wyzwania, jakie stoją przed młodymi informatykami.
Tendencje w rozwoju informatyki
Wstęp do biometrii
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Omówienie podstawowych zagadnień związanych z pomiarem własności biologicznych lub behawioralnych człowieka. Prezentacja najbardziej interesujących metod biometrycznych.
Tendencje w rozwoju informatyki
Przeszłość i przyszłość informatyki
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Wykład przybliża historię informatyki oraz prezentuje rozważania dotyczące jej przyszłości.
Tendencje w rozwoju informatyki
Od złamania Enigmy do współczesnej kryptologii
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele
Kurs wskazuje na rolę, jaką odegrała kryptologia w wielu historycznych wydarzeniach. Zapoznaj się z dokonaniami polskich kryptologów oraz ze współczesną kryptologią.
Informacje o kursie
Dlaczego warto studiować informatykę
Szkoła ponadpodstawowa, Nauczyciele